Animace je jako droga – jednou začneš a nechceš přestat…

Simona Hájková – momentálně žije v Rakousku, ale chce se vrátit do rodného Česka. Pozitivní bytost s velkými cestovatelskými sny. Miluje lidi, co ví, že na ně život nečeká, zdraví odchází a čas ubývá. Je zastánce názoru, že práce, kterou neuděláme, litovat nebudeme. Naopak snů, které si za celý život nesplníme, ano. Simona pracovala na Corfu a Rhodosu jako animátorka. Jak ji to napadlo a na co ráda vzpomíná?

Kdy jsi začala uvažovat o práci animátorky?

Během mého studia na střední škole (Hotelnictví a turismus), kdy jsem si kladla otázku: „Co bude po maturitě?“ Chtěla jsem se i nadále věnovat svému oboru, který mě přitahoval a narazila jsem na VOŠ, kde měli obor Animace v cestovním ruchu. Měla jsem mlhavou představu o tom, co práce animátora znamená z dovolené na Djerbě ale netušila jsem, co konkrétně tahle práce obnáší. Po maturitě jsem se nakonec rozhodla pro obor Podnikání v cestovním ruchu a to z důvodu, že mi obor přišel praktičtější do budoucna. Na animaci jsem ale nezanevřela! Náhodou jsem se dozvěděla o Rilife, absolvovala jsem školení, poté casting a v dubnu jsem si splnila jeden z velkých snů. Odlétla jsem na Korfu jako animátorka.

Co jsi očekávala od práce animátorky?

Zábavu, kamarády, večírky, moře, opalovačky, poznání …prostě nejlepší léto života!

Byly tvé představy naplněny?

Většinou ano, ale je to i fyzicky náročná práce. Během sezóny si říká člověk, ať už je doma. Ale jak přijede domů, chce se opět vrátit. Tato práce je jako droga. Jednou začneš a nechceš přestat.

Jakou animátorkou jsi byla?

Na Korfu jsem pracovala jako animátorka pro děti, večer jsem pokračovala minidiscem a hrami a pak taneční a zábavné show, na kterých jsem se taktéž podílela.

Nastala u tebe chvíle, kdy sis sáhla na dno svých sil a řekla jsi „Už fakt nemůžu“?

Takové chvíle nastaly. Práce byla náročná a já nejsem profesionální tanečník. Ráno začaly aktivity, odpoledne následoval trénink na večerní show. Po obědě opět aktivity a večer občas trénink či večeře s dětmi. Po večeři tancování minidisca a večerní show s diskotékou. Večerní trénink byl fyzicky velice náročný. Ostatně ta námaha stála za to, animační pobyt mi přinesl spoustu nových přátel, zážitků a zkušeností.

Který okamžik byl pro tebe nejlepším?

Pro mě to byly nejlepší okamžiky mého života. Jsem ráda, že jsem si svůj sen mohla splnit.

Co ti „animatořina“ dala?

Zážitky na celý život 🙂

Ovlivnila práce animátorky tvé rozhodování při výběru budoucí profese?

Rozhodně mi tahle práce dala velkou motivaci. Motivaci do budoucna, že pokud chceme, můžeme si splnit své sny a není to nemožné.

Kdybys mohla dát radu budoucím animátorům na jejich první sezónu, co bys jim vzkázala?

Nebát se! 🙂

Autorka: Adéla Kalusová

Zanechat Odpověď

